Eastern Waves: Warszawa-Oslo | Aktualności | O nas | Dystrybucja | Kontakt

pl/en

serie:
New Music in Eastern Europe Polish Radio Experimental Studio Populista Extras Polish Oldschool Kikazaru Pleasures -... --- .-..- -



podobne płyty


Tyto Alba. 13 portraits of melancolics, birds and their co-hearing Michal Libera with Martin Küchen and Ralf Meinz

Wydano: XII 2014
Czas trwania: 42:53
CD | ecopack

1. Michel Serres
2. WG Sebald
3. Philomela
4. Max Ernst
5. Alvin Lucier
6. Giorgio Agamben
7. Bedřich Smetana 
8. Andean Solitaire
9. Auguste Rodin
10. Tyto Alba
11. Georges Perec
12. Wilhelm Heinrich Dove
13. Javier Marías


JW Player goes here

Esej dźwiękowy, hörspiel, czytanie, muzyka elektroakustyczna, plądrofonia, dźwiękowe portrety, kolekcja piosenek czy też po prostu dźwiękowe ujęcie melancholii. Dyspozycja a może nawet choroba, melancholia jest bogatym psycho-terytorium pełnym apatii, depresji, wycofania, auto-poniżania, halucynacji i obcych głosów. I słuchania. Szczególnego słuchania, które związane jest z audytywnym cierpieniem. W jednym z przypisów w eseju „Stanzas” Giorgio Agamben twierdzi, iż słynna postawa melancholika opierającego głowę dłonią jest w rzeczywistości próbą poradzenia sobie z dzwonieniem w uchu.


Michal Libera – tekst, adaptacja tekstu, nagrania, kompozycja

Martin Küchen – saksofon

Ralf Meinz – sound design


Esej dźwiękowy, hörspiel, czytanie, muzyka elektroakustyczna, plądrofonia, dźwiękowe portrety, kolekcja piosenek czy też po prostu dźwiękowe ujęcie melancholii. Dyspozycja a może nawet choroba, melancholia jest bogatym psycho-terytorium pełnym apatii, depresji, wycofania, auto-poniżania, halucynacji i obcych głosów. I słuchania. Szczególnego słuchania, które związane jest z audytywnym cierpieniem. W jednym z przypisów w eseju „Stanzas” Giorgio Agamben twierdzi, iż słynna postawa melancholika opierającego głowę dłonią jest w rzeczywistości próbą poradzenia sobie z dzwonieniem w uchu. Ta obserwacja zbliżająca do siebie melancholie i dźwięk stanowi główną oś „trzynastu portretów...”. Ich punktem wyjścia jest melancholijne słuchanie przeobrażające kobiety w ptaki, którego opis można znaleźć na stronach otwierających „Pierścienie saturna” WG Sebalda. Głos niepostrzeżenie przechodzi od czytania do komentowania a następnie wypaczania historii, które wprowadzają kolejne rozgałęzienia w ścieżkach interpretacji wyjściowej sytuacji. Towarzyszą mu w tym setki nagrań od muzyki klasycznej do ptaktów a także saksofon Martina Küchena.





 © Bôłt Records 2013| www.facebook.com/boltnewmusic | statut Fundacji 4.99